Stiati ca atunci cand concurenta te vorbeste de rau direct, incalca o lege fundamentala in vanzari?

A vorbi urat despre concurenta este un semn major de slabiciune si invidie, iar unii clienti experimentati, chiar vor sa te atraga in jocul asta sa vada ce de fel de om si cat de profesionist esti.

Iar “tu” care visezi concurenta in fiecare noapte si consideri ca ai o groaza de argumente negative impotriva ei, abia astepti sa arunci cu noroi in ei de fata cu potentialul tau client pe care crezi ca asa il castigi, dar GRESIT! pentru ca demonstrezi caracterul slab, nesiguranta si frica, iar astea nu vand. Cei neexperimentati ajung sa vorbeasca mai mult de produsele concurentei decat despre ale lor, iar asta nu e atitudinea potrivita.

DEZVOLTAREA PROBLEMEI

Scriem acest articol pentru ca in ultima perioada “datul cu parerea” si “atacurile nefondate” la adresa noastra s-au intetit, pentru ca ne facem treaba foarte bine si concurentei nu ii convine aceasta situatie.

In plus pentru ca nu dorim sa alimentam direct fiecare discutie initiata de concurenta, am ales sa punem cartile pe masa si sa demontam toate bazaconiile scrise de ei, punctual, in randurile ce urmeaza:

1. Cine e in spatele echipei noastre si care e istoricul ei?

Primul si cel mai important lucru de avut in vedere atunci cand vrei sa faci o analiza a unui furnizor, trebuie sa faci o verificare a echipei:

– exista o entitate juridica?

– de cati ani este pe piata?

– in ce domenii mai activeaza?

– ce viziune de viitor are?

De exemplu, noi facem parte dintr-un grup de firme ce activeaza in domeniul HoReCa din 1997 cand parintii nostrii au deschis primul restaurant à la carte din oras.

Ulterior in anul 2004 am deschis unul din primele saloane de evenimente din Romania – Ballroom Andra, pe care le-am dezvoltat continuu ajungand in prezent la 5 locatii, printre care si cea mai grandioasa sala din zona Moldovei – “Palatul Mirilor”, iar planurile de dezvoltare nu se opresc aici.

In anul 2017 am lansat si divizia de productie si comercializare cabine foto – Photo Booth Factory.Ro / VandCabinaFoto.Ro, dezvoltata initial dintr-o nevoie interna (avem nevoie de cabine foto pentru salile noastre de evenimente si ce gaseam pe piata la momentul respectiv nu ne satisfacea din punct de vedere estetic). Succesul acestei divizii ne-a dat curajul sa ne dezvoltam, sa inovam si sa contribuim la educarea si cresterea pietei de inchirieri cabine foto si oglinzi.

Anul 2020 a fost anul in care in portofoliul nostru a aparut si modelul de platforma video 360 Selfie Booth, initial pentru uz propriu, urmand ca din 2021 sa intre si in productie la scara larga; dar despre acest subiect vom discuta mai pe larg putin mai tarziu.

Tot in anul 2020 am lansat si divizia de import si comercializare mobilier pentru HoReCa  – WeDeco, care ne-a permis sa aducem in Romania o gama de lux de scaune si mese pentru industria evenimentelor private.

In anul 2021, colegul nostru Mac (managing partner alaturi de Adrian) a scris si a lansat cartea de marketing pentru industria evenimentelor private “Cum sa devii prima alegere a mirilor” care te va ajuta sa semnezi mai multe contracte, chiar daca nu ai experienta in marketing si vanzari. Cartea se poate achizitiona de pe site, dar clientilor care achizitioneaza un produs de la noi le este oferita gratuit.

In tot acest timp am mai dezvoltat si alte servicii  pentru evenimente: atelier de creatie florala, atelier aranjamente cu baloane, servicii de inchirieri decoratiuni de lux.

2. Implicarea echipei, suportul comunitatii si ajutorul oferit

Inca de la lansarea diviziei de productie si comercializare cabine foto – Photo Booth Factory.Ro / VandCabinaFoto.Ro, ne-am dorit sa venim cu alta abordare, o abordare pro-client cu sprijin constant, atat in perioada pre-achizitie cat si post-achizitie.

Pe scurt ce inseamna asta? Ca ne pasa de interesul si succesul clientilor si dupa ce acestia au achizitionat produsul, oferindu-le constant suport, asistenta si consiliere.

Cum facem asta:

  • Oferim cartea “Cum sa devii prima alegere a mirilor”, despre care v-am povestit mai sus
  • Oferim un pachet de materiale utile pentru intocmirea unui business plan (ghid start afacere, excel de calcul al costurilor, contactele furnizorilor de consumabile etc).
  • Oferim acces in grupurile de Facebook dedicate exclusiv clientilor: grupuri in care se discuta diverse teme de interes, in care se face schimb de idei si de evenimente).
  • Oferim acces in grupurile de urgente de WhatsApp, grupuri prin care se ofera asistenta tehnica
  • Oferim suport tehnic direct, prin TeamViewer atunci cand situatia nu poate fi remediata prin intermediul grupurilor de urgente
  • Oferim, la cerere, sedinte de consiliere de business
  • Oferim posibilitatea de buy-back sau revanzare a echipamentelor

Pe langa toate aceste aspecte, noi avem o echipa dedicata pentru suport atunci cand este nevoie:

  • Andu – de profesie inginer, se ocupa de relatia cu clientii, activari de soft si asistenta primara
  • Florin – de profesie videograf, se ocupa de instruire tehnica si asistenta tehnica specializata
  • Claudiu – de profesie tehnician, se ocupa de montajul platformelor si asistenta tehnica mecanica
  • Vlad – de profesie inginer IT, se ocupa de asistenta tehnica hardware prin TeamViewer

3. Calitatea produselor

Cand spunem, fara modestie, ca produsele noastre sunt premium, ne bazam pe urmatorii factori:

  • toate componentele produselor sunt proiectate CAD, debitate laser, vopsite electrostatic si asamblate manual
  • toate componentele folosite sunt testate de noi pentru a ne asigura ca rezista si se comporta conform in exploatare
  • avand si departament de inchirieri, ne ofera posibilitate de a vedea cum se comporta in exploatare si de le a modifica/updata periodic

4. Transparenta preturilor si a componentelor

La noi nu trebuie sa faceti cercetari ca sa aflati preturile, nu avem “preturi fara factura”, nu oferim un pret si ulterior sa spunem ca “daca vreti factura, pretul e altul, ca trebuie sa bag si eu in contabilitate toate cheltuielile pe echipamente”.

La noi gasiti pe site toate preturile si toate componentele tuturor produselor.

In plus, mai punctam cateva aspecte “discutate” de unii si de altii:

1. De ce ne auto-numim “Cel mai mare producator din Romania?”

Pentru ca in decursul celor 6 ani de activitate am livrat peste 2000 de echipamente clientilor nostri, atat in tara cat si in afara tarii, ajungand chiar si in Maldive (carcotasii pot cauta pe Facebook – Photobooth Maldives).

Iar rezultatele muncii din punct de vedere fiscal se pot vedea si pe site-ul Ministerului de Finante, unde in ultimii 2 ani am fost lideri de piata.

2. De ce multi ne spun ca suntem “Cei mai buni?”

Pentru ca suntem transparenti, avem review-uri pozitive in randul clientilor, avem echipa dedicata suport clienti, am investit si investim in continuare in dezvoltarea si educarea pietei de inchirieri cabine, oglinzi foto si platforme video 360 Selfie.

3. Produsele voastre sunt aduse din China?

Nu, toate carcasele produsele ce apar la sectiunea de preturi sunt produse 100% intr-o fabrica de confectii metalice din grupul nostru de firme.

Intradevar in trecut am adus si cateva modele din China, pentru a vedea tehnologiile folosite de producatorii de acolo, dar noi vrem sa contribuim la economia tarii, de aceea incercam sa producem, tot ce se poate, local.

4. Studiu de piata la produsul platforma video 360 Selfie

Pentru ca unii “producatori” invidiosi incearca pe orice cale sa denigreze platformele noastre, demontam mai jos, rand pe rand, toate afirmatiile lor:

Greutatea platformelor: “platformele lor sunt grele, ale mele sunt cu 10 kg mai usoare”. Pai platformele noastre sunt grele pentru ca la proiectarea lor, principalul obiectiv a fost rezistenta, astfel incat sa nu ne fie teama cand pe platforma vor sa se inghesuie si 10 persoane. Astfel incat in cei 3 ani de cand producem platforme nu a fost niciun caz de platforma rupta/indoita.

Controller-ul care controleaza bratul: “controller-ul lor e cu butoane de zici ca e declansator de bombe, si mai trebuie tinut si pe masa langa laptop-ul operatorului.” Pai controller-ul este actionat de o telecomanda, iar butoanele de pe el sunt strict ca si masura de back-up, in cazul in care se intampla ceva cu telecomanda; cat despre pozitia lui, el poate sta la fel de bine si sub masa operatorului.  Am ales varianta de controller extern si nu inglobat in platforma, strict din punct de vedere al sigurantei in exploatare si a usurintei de a avea acees la el in caz de probleme.

Ringlight / lampa led circulara: “ia uitati doamna ce lampa ieftina si mica va dau astia, eu va dau lampa mare cu 2 acumulatori”. Pai si cu ce ajuta lampa aia a ta mare, daca orbeste si deranjeaza clientii se pe platforma? Cu ce ajuta daca din cauza greutatii balanseaza bratul ala in ultimul hal? Crede-ma ca am testat toate modelele de lampi circulare existente pe piata, si ne-am oprit la modelul de la Yongnuo pentru ca are cel mai bun raport intre putere si greutate: nu e nici atat de puternic incat sa deranjeze clientii de pe platforma si nici atat de greu incat sa provoace balans.

Softul folosit: “eu va ofer soft stabil, nu ca altii carora le pica softul sau se deconecteaza camera, eu nu am avut niciun caz”

Primul aspect: nu uita ca noi am investit mai mult de 30.000 euro in dezvoltarea softului nostru, primul soft cu meniu in limba romana, la baza caruia sta o echipa din Rusia care creeaza softuri pentru Statele Unite, si singurii care au creat pana acum un soft pentru cabinele foto cu realitate augumentata/virtuala.  Intra pe site-ul lor https://proevent.rent/software/?lang=en  ca sa vezi cu cine incerci tu sa te compari 🙂

Daca erai asa cunoscator cum insinuezi ca esti, puteai sa diferentiezi o problema a softului, de o problema tehnica a camerei sau de o eroare de operatorului. In scenariul prezentat de tine, nu ai specificat  ca deconectarea camerei se facea de tot, adica nu mai ramanea conectata nici la laptop, lucru ce nu are legatura cu softul, ci strict cu camera. Cand zici ca se blocheaza galeria sharing stationului, de ce nu zici ca e eroare a operatorului ca nu a oprit firewall-ul.

Al doilea aspect: statistic vorbind, cand noi avem peste 800 de utilizatori de soft, sansele sunt de 40 de ori mai mari ca sa intampinam si probleme, fata de tine care nu ai nici 20 de utilizatori, pentru ca majoritatea care au cumparat de la tine platforma fie au luat soft de la noi, fie folosesc Dslrbooth.

Important este ca, chiar si in weekend, la ore tarzii, atat colegul nostru Florin, cat si restul colegilor experimentati din comunitatea noastra, au fost alaturi de clientii care intampinau probleme.

Calitatea materialelor si a platformei: “eu fac calitate, nu ma zgarcesc, sunt atent la detalii, nu ca altii care se gandesc la profit”.

Pai cum poti tu vreodata sa compari calitatea executiei platformelor tale cu ale noastre, cand la noi totul se face mecanizat cu utilaje industriale si totul de la A la Z la noi in fabrica.

De la proiectare, debitare, sudura, strug, vopsire electrostatica, montaj, printare , gravare totul de colegii nostrii, o echipa de 8 oameni care lucreaza strict numai platforme de 2 ani de zile.

Tu crezi ca noi ne plimbam cu platformele de la un atelier la altul, de la strungar, la cel care vopseste, ca tine?

Si mai si zici ca tu ai venit cu dotari din prima la platforme, nu ca noi, care nu am fost atenti; pai normal ca ai venit cu dotari ca ai facut prima platforma la un an dupa noi.

Important este ca noi am tinut cont de feedback-ul clientilor si in cei 3 ani de cand facem platforme le-am updatat constant, atat constructiv, cat si functional, si nu ne-am oprit aici, pentru ca in curand vom implementa si functia de pornire brat direct din soft.

In concluzie, pentru cei care au avut rabdare sa citeasca acest articol, nu vreau sa credeti ca ne consideram perfecti: suntem oameni, si noi gresim, si noi intarziem si noi mai clacam, dar tot timpul ne reparam greselile, invatam din ele si incercam sa oferim clientilor cea mai buna experienta.

Stim sa primim si feedback-uri negative, stim sa recunoastem cand gresim, stim ce sa facem ca sa ne reparam gresesile, stim sa fim fairplay, stim sa ne respectam concurenta, insa cand aceasta intrece masura, lasam “omenia” la o parte si actionam si noi in aceeasi maniera.

Acest articol are ca scop expunerea situatiei si din punctul nostru de vedere si are menirea de a face lumina in ceea ce ne priveste.

PS: Deci domnule “producator”, cand vei fonda si tu branduri cunoscute la nivel national, cand vei avea si tu peste 100 de angajati in business-urile pe care le conduci, cand vei avea si tu cifre de afaceri de peste 3mil. de euro, vei putea sa te compari cu noi de la acelasi nivel. Pana atunci, te sfatuiesc sa iti canalizezi energia pe lucruri constructive si sa inveti sa fii om si sa faci business.